ARTIKEL 1 - ALGEMENE VOORWAARDEN ECA-SERVICE DOETINCHEM
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
ECA-service: de natuurlijke persoon of rechtspersoon die handelt in het kader van zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit
De consument: de natuurlijke persoon die als opdrachtgever of koper handelt voor doeleinden buiten zijn bedrijfs- of beroepsactiviteit.
De klant: de wederpartij van ECA-service
Op de overeenkomst tussen ECA-SERVICE en een opdrachtgever/koper, waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
ARTIKEL 2 – KLACHTOMSCHRIJVING - OPDRACHT
Bij reparaties wordt uitgegaan van de storingsomschrijving c.q. opdracht zoals is vermeld op de afgifte bon.
ARTIKEL 3 - PRIJS
De prijs van de reparatie wordt uitsluitend vastgesteld op basis van het aantal arbeidsuren, de onderzoekskosten, de kosten van de gebruikte materialen, de verzend- en administratiekosten en de kosten gemaakt door derden.
ARTIKEL 4 - AFGIFTEBON
De afgiftebon vermeldt in ieder geval de door de klant opgegeven storingsomschrijving van het aangeboden defecte apparaat en eventuele afspraken omtrent de uit te voeren reparatie. In het geval dat de klant voorafgaand aan de reparatie een prijsopgave wenst, worden de details hieromtrent op de afgiftebon vermeld. Als er bij de afgifte van een defect apparaat op verzoek al een kostenraming kan worden gedaan, wordt deze raming vermeld op de afgiftebon. Deze kostenraming is altijd een vrijblijvende indicatie van de kosten.
ARTIKEL 5 - STOPPEN OF DOORGAAN
Als bij onderzoek blijkt dat de prijs van de reparatie hoger zal zijn dan de kostenraming op de afgiftebon, dan wordt aan de klant gevraagd of hij het product voor die hogere prijs wil laten repareren. In dat geval vindt de reparatie pas plaats na toestemming van de klant.
Als de klant niet akkoord gaat met deze opgegeven reparatiekosten worden onderzoekskosten in rekening gebracht met een minimum van € 25,00. Wanneer de afgiftebon geen kostenraming vermeldt en er niet op deze afgiftebon is vermeld dat een opgave van de reparatiekosten voorafgaand aan de reparatie is afgesproken, dan wordt de reparatie uitgevoerd tot een bedrag dat in verhouding staat tot het ter reparatie aangeboden product. De reparateur bepaalt in dat geval, in redelijkheid, of de reparatie volgens hem haalbaar is, en hij kan gaandeweg alsnog besluiten om de reparatie te stoppen en hierover contact op te nemen met de klant.
ARTIKEL 6 - STOPPEN
De klant kan evenwel afzien van verdere dienstverlening door ECA-SERVICE en betaalt dan de onderzoekskosten. ECA-SERVICE stelt vervolgens het ongerepareerde apparaat weer ter beschikking aan de klant, zo mogelijk in de staat waarin de klant het ter reparatie heeft aangeboden.
ARTIKEL 7 - VOORTGANG REPARATIE
Indien de levering van onderdelen door derden de reparatie onmogelijk maakt binnen een opgegeven tijd, dan wordt de klant hiervan op de hoogte gebracht en wordt door ECA-SERVICE een aangepaste reparatietijd ingeschat. Artikel 6 is van overeenkomstige toepassing.
ARTIKEL 8 - UITVOERING
1. ECA-SERVICE zal de werkzaamheden als een goed vakman uitvoeren.
2. Een reparatie zal op zodanige wijze worden uitgevoerd dat het product daarna weer voldoet aan de wettelijke veiligheidsvoorschriften.
ARTIKEL 9 - REPARATIEREKENING
Na de reparatie ontvangt de klant een reparatierekening met een korte omschrijving van de verrichte werkzaamheden en vervangen onderdelen.
ARTIKEL 10 - BETALING
De klant betaalt direct per PIN of contant voorafgaand aan de afgifte van het product tenzij anders is overeengekomen. ECA-SERVICE zal gebruik maken van zijn retentierecht als de klant het ter reparatie aangeboden product terug eist zonder de gemaakte kosten direct per PIN of contant te willen voldoen.
ARTIKEL 11 - GARANTIE
ECA-SERVICE geeft na het voltooien van de reparatie een garantie van 3 maanden op de uitgevoerde reparatie. Deze garantietermijn gaat in op het moment van afgifte van het product aan de klant. Op schoonmaak- dan wel onderhoudsbeurten, alsmede op reparaties verricht aan producten met bliksem-, water- of vochtschade, wordt geen garantie gegeven tenzij op de afgiftebon uitdrukkelijk het tegendeel is vermeld.
Op de door ECA-SERVICE verkochte apparatuur geldt een garantieperiode van minimaal 3 maanden, of een periode zoals op de verkoopnota is vermeld.
Bij een storing die is ontstaan door foutief aansluiten, foutief gebruik of door niet door ECA-SERVICE uitgevoerde werkzaamheden aan het apparaat, vervalt deze garantie.
ARTIKEL 12 - VOLGENDE REPARATIE
Wanneer binnen 3 maanden na afgifte van het gerepareerde product de klachten genoemd in artikel 2 terugkeren, doet ECA-SERVICE een opgave van de prijs voor een nieuwe reparatie.
Bij dezelfde oorzaak van de klacht worden alleen de onderdelen die bij de vorige reparatie niet zijn vervangen in rekening gebracht.
Indien blijkt dat de oorzaak van de klacht een andere is dan die bij de vorige reparatie, dan worden de kosten van de nieuwe reparatie zoals bedoeld in artikel 3 aan de klant doorberekend.
Na hernieuwde reparatie gaat de garantie opnieuw in.
ARTIKEL 13 – AANSPRAKELIJKHEID
ECA-SERVICE is aansprakelijk voor verlies en diefstal van het door de consument aangeboden consumentenproduct, de toebehoren en accessoires, vanaf het tijdstip van afgifte tot aan het moment dat de consument zijn product weer ophaalt maar voor ten hoogste de dagwaarde die het product had op het moment van aanbieden. Indien er sprake is van een bedrijfsmatige opdrachtgever, een B2B, geldt dat eerdergenoemde aansprakelijkheid alsmede de aansprakelijkheid voor indirecte schade, data-, omzet- en winstverlies uitdrukkelijk zijn uitgesloten.
ARTIKEL 14 - NIET AFGEHAALDE PRODUCTEN
Indien na twee achtereenvolgende elektronische of telefonische mededelingen door ECA-SERVICE aan de klant dat het product gereed is de klant gedurende een periode van vier weken heeft nagelaten het product op te halen, heeft ECA-SERVICE het recht dit product te verkopen en te leveren aan een derde. Als het product een waarde heeft van €100 of meer, dan gebeurt de tweede mededeling per aangetekende brief in plaats van per gewone post of langs elektronische weg. ECA-SERVICE mag het door de klant verschuldigde bedrag verhalen op de opbrengst van de verkoop.
Als de verkoopopbrengst het door de klant aan ECA-SERVICE verschuldigde bedrag overtreft, dan zal ECA-SERVICE, indien mogelijk en altijd na aftrek van gemaakte kosten in deze, het saldo aan de klant voldoen.
--------------------------------------------
© Copyright 2025 Eca Service | Realisatie: Van Swaaij Software